KONKURENCIJOS TARYBA
LR Konkurencijos tarybos nutarimai, pradėti tyrimai
2016 m. gruodžio 5 d. Konkurencijos taryba pranešė, kad "<...> baigė tyrimą dėl UAB „Elmis”, UAB „Ledevila” ir UAB „Vortex Capital” galimai konkurenciją ribojusių veiksmų dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose statybos ir įrengimo darbams pirkti. Tyrimas buvo pradėtas įtarus, kad tarp pirkime dalyvavusių ūkio subjektų buvo sudarytas draudžiamas susitarimas. Konkurencijos tarybos preliminariu vertinimu, statybų veiklą vykdančios UAB „Elmis“, UAB „Ledevila” ir UAB „Vortex Capital“, dalyvaudamos 2012 m. spalio mėn. Giedriaus Vito organizuotame statybos ir įrengimo darbų pirkime, galimai pateikė suderintus komercinius pasiūlymus ir taip pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus <...>" Daugiau informacijos rasite čia.
2016 m. gruodžio 7 d. Konkurencijos taryba paskelbė, kad "<...> baigė tyrimą ir preliminariai nustatė, kad AB „Kauno grūdai“, įsigijusi apie 51 proc. AB Vievio paukštynas akcijų, įgijo pastarosios bendrovės kontrolę ir tokiu būdu įgyvendino koncentraciją, apie kurią nepranešė Konkurencijos tarybai bei negavo jos leidimo <...>". "<...> atlikusi tyrimą Konkurencijos taryba preliminariai įvertino, kad AB „Kauno grūdai“ pažeidė Konkurencijos įstatymą, kadangi įgijusi apie 51 proc. AB Vievio paukštynas akcijų įgijo šios įmonės kontrolę ir tokiu būdu įgyvendino koncentraciją. Koncentracijoje dalyvaujančių įmonių pajamos paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais viršijo Konkurencijos įstatyme numatytas pajamų ribas, todėl apie koncentraciją iki jos įgyvendinimo turėjo būti pranešta Konkurencijos tarybai ir gautas leidimas". Daugiau informacijos rasite čia.
2016 m. gruodžio 8 d. Konkurencijos taryba paskelbė, jog "<...> nustatė kad UAB „Ekoaplinka“, UAB „Ecoservice“ ir UAB „Marijampolės švara“ (toliau – Bendrovės), dalyvaudamos 2015 m. UAB "Marijampolės apskrities atliekų tvarkymo centro" (toliau – UAB MAATC) organizuotame komunalinių atliekų surinkimo ir transportavimo paslaugų viešajame pirkime, derino komercinius pasiūlymus ir taip ribojo konkurenciją. Šis konkurencijos ribojimas galėjo lemti didesnes komunalinių atliekų surinkimo ir transportavimo paslaugų kainas vartotojams <...>".
"<...> Konkurencijos tarybos ekspertų surinkti duomenys rodo, kad su UAB „Marijampolės švara“ žinia, UAB „Ecoservice“ darbuotojas parengė UAB „Ekoaplinka“ komercinio pasiūlymo projektą, įskaitant ir kainą bei reikalingus kainos apskaičiavimo duomenis. UAB „Ekoaplinka“, nepakeitusi pasiūlymo kainos ir jos apskaičiavimo, tik minimaliai pakoregavusi projektą pateikė jį UAB MAATC. Be to, UAB „Marijampolės švara“ bei UAB „Ecoservice“ konsultavo UAB „Ekoaplinka“ kitais su pirkimu bei komercinio pasiūlymo teikimu susijusiais klausimais tiek prieš komercinių pasiūlymų pateikimą, tiek po pirkimo vokų atplėšimo. <...> už Bendrovių sudarytą draudžiamą susitarimą Konkurencijos taryba skyrė tokias pinigines baudas: UAB „Ekoaplinka“ 4100 Eur, UAB „Ecoservice“ 601 700 Eur, UAB „Marijampolės švara“ 48 500 Eur". Daugiau informacijos rasite čia.
LIETUVOS BANKAS
Lietuvos banko veiklos naujienos, priimti sprendimai
2016 m. gruodžio 7 d.Lietuvos bankas paskelbė, kad "<..> įvertinęs, kad Pajūrio kredito unija nevykdo su kapitalu susijusių veiklos riziką ribojančių normatyvų, nusprendė taikyti jai poveikio priemonę – paskirti laikinąjį atstovą veiklos priežiūrai. Juo taps Lietuvos centrinė kredito unija, ji Pajūrio kredito unijos veiklą prižiūrės iki 2017 m. balandžio 30 d. Kredito unijos valdyba ir vadovai turės gauti laikinojo atstovo priežiūrai sutikimą dėl svarbiausių su kredito unijos veikla susijusių sprendimų <...>." Daugiau informacijos rasite čia.
2016 m. gruodžio 7 d. Lietuvos bankas informavo, kad Priežiūros tarnyba, nuo 2017 m. sausio 1 d. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba vadovausis Europos bankininkystės institucijos priimtomis Gairėmis dėl šešėlinės bankininkystės subjektų, kurie vykdo į reguliuojamą sistemą nepatenkančią bankininkystės veiklą, pozicijų ribų, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 575/2013 395 straipsnio 2 dalimi (EBA/GL/2015/20). Lietuvos Respublikoje įsteigti bankai, LCKU ir Lietuvos Respublikoje įsteigtos finansų maklerio įmonės turėtų vadovautis šiose gairėse nustatytais reikalavimais ir rekomendacijomis. Daugiau informacijos rasite čia.
2016 m. gruodžio 7 d. Lietuvos bankas informavo, kad "Europos Centrinis Bankas skelbia viešą konsultaciją dėl Kompetencijos ir tinkamumo vertinimo vadovo projekto (toliau – Vadovo projektas). Vadovo projektu siekiama suvienodinti kredito įstaigų valdymo organų narių kompetencijos ir tinkamumo vertinimo kriterijų taikymą ir taip įtvirtinti nuoseklią priežiūros praktiką. Minėti valdymo organų nariai turi būti tinkami savo pareigoms eiti ir parinkti taip, kad kredito įstaigos valdymas būtų veiksmingas, o sprendimų priėmimo procesas – subalansuotas. Tai svarbu ne tik pačios kredito įstaigos saugumui ir patikimumui, bet ir visam bankų sektoriui, nes taip didėja plačiosios visuomenės pasitikėjimas tais, kurie valdo euro zonos finansų sektorių <...>".
"<...> atkreiptinas dėmesys, kad šis vadovo projektas nėra teisiškai privalomas dokumentas. Pagrindinis konsultacijų tikslas – atsakyti į iškilusius klausimus ir surinkti pastabas apie ECB suformuotą politiką ir praktiką. Vieša konsultacija dėl minėto Vadovo projekto vyks iki 2017 m. sausio 20 d. Su viešai konsultacijai teikiamais dokumentais kviečiame susipažinti ir pasiūlymus teikti ECB interneto svetainėje".
2016 m. gruodžio 13 d. Lietuvos bankas informavo, kad "Europos bankininkystės institucija (EBI, angl. European Banking Authority, EBA) paskelbė viešą konsultaciją dėl pranešimo apie didelius incidentus gairių projekto (toliau – Gairės). Atnaujintos mokėjimo paslaugų direktyvos (Europos Parlamento ir Tarybos direktyva dėl mokėjimo paslaugų vidaus rinkoje, kuria iš dalies keičiamos direktyvos 2002/65/EB, 2009/110/EB ir 2013/36/ES bei Reglamentas (ES) Nr. 1093/2010 ir panaikinama Direktyva 2007/64/EB) 96 straipsnyje numatyta, kad didelio operacinio ar saugumo incidento atveju mokėjimo paslaugų teikėjai nepagrįstai nedelsdami informuoja mokėjimo paslaugų teikėjo buveinės valstybės narės kompetentingą instituciją. EBI, atsižvelgdama į įpareigojimus, numatytus minėtoje direktyvoje, ir bendradarbiaudama su Europos Centriniu Banku, parengė gaires mokėjimo paslaugų teikėjams, kuriose išsamiai aptariami didelių incidentų klasifikavimo kriterijai, pranešimo apie tokius incidentus turinys, formatas (įskaitant standartinio pranešimo šabloną) ir procedūros. Gairėse taip pat apibrėžiami kriterijai, kuriais kompetentingos institucijos turėtų vadovautis vertindamos incidento svarbą, ir numatoma, kokia informacija apie incidentus turėtų būti teikiama kitoms vietos institucijoms <...>". Vieša konsultacija dėl Gairių projekto vyks iki 2017 m. kovo 7 d. Su viešai konsultacijai teikiamais dokumentais kviečiame susipažinti ir pasiūlymus teikti EBI interneto svetainėje.
VALSTYBINĖ ASMENS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJA
Inspekcijos veiklos naujienos, priimti sprendimai
2016 m. gruodžio 7 d. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija atkreipė visuomenės ir įvairių įmonių, įstaigų ar organizacijų dėmesį "<...> dėl nesaugaus vaizdo stebėjimo. Svetainėje insecam.org skelbiamos vaizdo transliacijos ir iš Lietuvoje nesaugiai įrengtų vaizdo stebėjimo kamerų. Kiekvienas turi galimybę stebėti, kaip vykdoma prekyba juvelyrikos dirbiniais viename iš Vilniaus prekybos centrų, vieno didžiausių Kauno prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelę, viską, kas vyksta modernaus gyvenamosios ir komercinės paskirties pastato prieigose Klaipėdoje, vaizdas transliuojamas iš statybos prekių parduotuvių ir kt. (https://www.insecam.org/en/bycountry/LT/?page=2) <...>". "<...> vaizdo kameras įsirengiantiems asmenims, ketinantiems jas naudoti tiek asmeniniais, tiek profesiniais tikslais, privalu prieigą prie vaizdo kamerų apsaugoti unikaliais vartotojų vardais ir slaptažodžiais <...>." Daugiau informacijos rasite čia.