Priežiūros institucijų praktika (lapkritis)
2016 gruodžio 03
KONKURENCIJOS TARYBA 2016 m. lapkričio 9 d. Konkurencijos taryba informavo, kad "Seimas pritarė Prezidentės inicijuotiems Konkurencijos įstatymo (toliau – KĮ) ir Vietos savivaldos įstatymo (toliau – VSĮ) pakeitimams. Pagrindinės naujovės – nuo 2017 m. sausio 1 d. viešojo administravimo subjektams už konkurenciją ribojančius pažeidimus galės būti skiriamos piniginės baudos, o savivaldybių valdomų įmonių ūkinės veiklos reguliavimas bus griežtesnis. <...> Už KĮ 4 straipsnio pažeidimus viešojo administravimo subjektams galės būti skiriama piniginė bauda iki 0,5 proc. viešojo administravimo subjekto metinio biudžeto ir kitų pajamų, ir sudarys ne daugiau kaip šešiasdešimt tūkstančių eurų. KĮ pakeitimai taip pat leis Konkurencijos tarybai tyrimo metu taikyti laikinąsias priemones ir įpareigoti viešojo administravimo subjektus nutraukti neteisėtą veiklą ar atlikti tam tikrus veiksmus, būtinus pašalinti galimą žalą kitiems ūkio subjektams ar visuomenės interesams". Daugiau informacijos rasite čia http://kt.gov.lt/lt/naujienos/viesojo-administravimo-subjektams-grieztesnis-reguliavimas-ir-baudos VALSTYBINĖ ASMENS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJA 2016 m. lapkričio 30 d. Valstybinė asmens duomenų apsaugos inspekcija paskelbė savo poziciją dėl to, ar nepilnametis turi teisę duoti sutikimą dėl jo asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslais. Pranešime nurodoma, kad "Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (toliau – ADTAĮ) 2 straipsnio 12 dalyje yra apibrėžta tik paties sutikimo sąvoka ir nėra reglamentuojamas amžius, nuo kurio asmuo gali duoti sutikimą. Nepilnamečių asmenų veiksnumas ir jų galimybė atlikti tam tikrus veiksmus yra reglamentuojama Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (toliau – Civilinis kodeksas), todėl ir nepilnamečio sutikimo dėl asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslais davimas turi atitikti Civilinio kodekso reikalavimus. <...> 2016 m. balandžio 27 d. priimtame Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kuris bus taikomas nuo 2018 m. gegužės 25 d., 8 straipsnyje yra numatyta, kad, kai asmens duomenys tvarkomi remiantis asmens sutikimu ir tai susiję su informacinės visuomenės paslaugų tiesioginiu siūlymu vaikui, vaiko asmens duomenų tvarkymas yra teisėtas tik tuo atveju, jei vaikas yra bent 16 metų amžiaus. Kai vaikas yra jaunesnis negu 16 metų, toks tvarkymas yra teisėtas tik tuo atveju, jeigu tą sutikimą davė arba tvarkyti duomenis leido vaiko įstatyminiai atstovai, pavyzdžiui, tėvai. Informacinės visuomenės paslauga yra paprastai už atlyginimą per atstumą, elektroninėmis priemonėmis ir asmenišku paslaugų gavėjo prašymu teikiama paslauga. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija laikosi nuomonės, kad nepilnametis turi teisę duoti sutikimą dėl jo asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslais, jeigu jam yra sukakę 16 metų". Daugiau informacijos rasite čia https://www.ada.lt/go.php/lit/Daznai-uzduodamu-klausimu-rubrikoje-vdai-paskelbe-atsakyma-i-klausima-ar-nepilna...iesiogines-rinkodaros-tikslais LIETUVOS BANKAS 2016 m. lapkričio 25 d. Lietuvos banko paskelbė, kad Lietuvos banko Priežiūros tarnyba, vykdydama jai pavestas finansų rinkos priežiūros funkcijas, nuo 2017 m. sausio 1 d. vadovausis šiomis Europos bankininkystės institucijos priimtomis Gairėmis dėl patikimos atlygio politikos pagal Direktyvos 2013/36/ES 74 straipsnio 3 dalį ir 75 straipsnio 2 dalį ir informacijos atskleidimo pagal Reglamento (ES) Nr. 575/2013 450 straipsnį (EBA/GL/2015/22). Lietuvos Respublikoje įsteigti bankai, Lietuvos centrinė kredito unija ir Lietuvos Respublikoje įsteigtos finansų maklerio įmonės turėtų vadovautis šiose gairėse nustatytais reikalavimais ir rekomendacijomis. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba taip pat vadovausis priežiūros institucijoms skirtomis Gairėmis dėl duomenų apie daug uždirbančius asmenis rinkimo (EBA/GL/2014/07) ir Gairėmis dėl lyginamosios atlygio analizės (EBA/GL/2014/08). Daugiau informacijos rasite čia http://www.lb.lt/vadovausis_gairemis_6 2016 m. lapkričio 25 d. Lietuvos bankas informavo, kad AB „AUGA group“ skirta bauda už privalomo Lietuvos banko nurodymo neįvykdymą. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba už privalomo Lietuvos banko įpareigojimo nevykdymą skyrė AB „AUGA group“ (iki 2016 m. spalio 26 d. – AB „Agrowill Group“) 3 tūkst. Eur baudą. 2016 m. vasario mėn. AB „Agrowill Group“ Priežiūros tarnybos sprendimu įpareigota rengiant 2015 m. finansines ataskaitas jas retrospektyviai ištaisyti, kad atitiktų 3-ojo Tarptautinio finansinės atskaitomybės standarto (TFAS) „Verslo jungimai“ reikalavimus, t. y. iki 2016 m. gegužės 1 d. iš naujo nustatyti UAB „eTime invest“ 100 proc. akcijų paketo, kuriuo apmokėta dalis AB „Agrowill Group“ įstatinio kapitalo, tikrąją vertę. Tačiau bendrovė šio įpareigojimo neįvykdė, dėl to tęsiasi neapibrėžta padėtis – įmonė veikia su galimai neapmokėtu įstatiniu kapitalu, taip pažeisdama investuotojų interesus ir teisėtus lūkesčius. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba įpareigojo AB „AUGA group“ užtikrinti, kad UAB „eTime invest“ 100 proc. akcijų paketo, kuriuo apmokėta dalis bendrovės įstatinio kapitalo, tikroji vertė būtų iš naujo nustatyta, kad UAB „eTime invest“ tikroji vertė atitiktų 3-ojo TFAS reikalavimus. Nustačius, kad AB „AUGA group“ akcijos yra nevisiškai apmokėtos, bendrovė įpareigota užtikrinti, kad ne vėliau nei iki 2017 m. kovo 1 d. ši padėtis būtų retrospektyviai ištaisyta pagal teisės aktų reikalavimus. Daugiau informacijos rasite čia http://www.lb.lt/ab_auga_group_skirta_bauda_uz_privalomo_lietuvos_banko_nurodymo_neivykdyma