Priežiūros institucijų praktika (2014 m. gruodis)

2015 sausio 09

KONKURENCIJOS TARYBA

LR Konkurencijos tarybos nutarimai, pradėti tyrimai


2014-12-04 Konkurencijos taryba pranešė, kad „Konkurencijos taryba nustatė, kad MAXIMA LT, UAB ir UAB „Mantinga“ susitarė neparduoti UAB „Mantinga“ gaminamų duonos ir kitų prekių MAXIMA LT parduotuvėse už mažesnę nei UAB „Mantinga“ kainoraščio kainą (dar vadinamą „bazine“ kaina). Tokie bendrovių veiksmai yra draudžiami pagal Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalį bei Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 straipsnio 1 dalį <...>“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-15 Konkurencijos taryba pranešė, kad „Vilniaus apygardos administracinis teismas patvirtino Konkurencijos tarybos išvadas, kad UAB „Norfos mažmena“ ir UAB „Rivona“ sutarčių nuostatos nepagrįstai perkėlė tiekėjams riziką, susijusią su nuostolių kompensavimu ir prekių grąžinimu. Įvertinęs visas aplinkybes Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) patvirtino Konkurencijos tarybos nutarimo pagrįstumą ir paliko galioti įmonėms skirtą bendrą 90 000 Lt baudą <...>“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-29 Konkurencijos taryba pranešė, kad „<...> gruodžio 23 d. nutarė pradėti pieno ir pieno produktų sektoriaus rinkos tyrimą. Šiuo tyrimu siekiama identifikuoti galimai pieno sektoriuje esančias konkurencijos problemas ir, remiantis kitų rinkų gerąja patirtimi bei užsienio valstybių praktika, pateikti siūlymus dėl priemonių veiksmingai konkurencijai užtikrinti. Pieno sektoriaus rinkos tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo atsižvelgusi į pieno ir pieno produktų sektoriaus svarbą, skirtingus kainų pokyčius pieno produktų tiekimo grandinėje bei įvertinusi tai, kad pieno sektoriuje kylančias konkurencijos problemas Konkurencijos taryba jau kelis kartus analizavo tirdama įtariamus pažeidimus“. Daugiau skaitykite čia.

LIETUVOS BANKAS

Lietuvos banko veiklos naujienos, priimti sprendimai


2014-12-04 Lietuvos bankas informavo, kad „Lietuvos banko Priežiūros tarnyba patvirtino „Powszechny Zakład Ubezpieczeń“, SA (PZU SA), privalomo oficialaus siūlymo, siekiant supirkti likusias AB „Lietuvos draudimas“ akcijas, cirkuliarą. Likusios AB „Lietuvos draudimas“ paprastosios vardinės akcijos bus superkamos mokant už vieną akciją 237,16 euro. Po 2014 m. spalio pabaigoje užbaigto AB „Lietuvos draudimas“ akcijų įsigijimo sandorio PZU SA įgijo 99,977 proc. šios įmonės kapitalo ir balsų“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-10 Lietuvos bankas paskelbė, kad „Bankų indėlių portfelis pirmą kartą perkopė 50 mlrd. Lt ribą, ūgtelėjo ir paskolos <...>". „Per 2014 m. tris ketvirčius bankai uždirbo 618,7 mln. Lt pelno. Tai yra 2 % daugiau negu per atitinkamą praėjusių metų laikotarpį. Tokį pokytį lėmė pagrindinio bankų pajamų šaltinio – grynųjų palūkanų pajamų – augimas. 2014 m. devynių mėnesių bankų grynosios palūkanų pajamos, palyginti su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, ūgtelėjo 65 mln. Lt (7,3 %) – iki 954,6 mln. Lt. Per 2014 m. tris ketvirčius pelningai dirbo šeši bankai ir šeši užsienio bankų filialai, nuostolingai – vienas bankas ir du užsienio bankų filialai <..>“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-17 Lietuvos bankas paskelbė, kad „Įsigaliojus naujiems reikalavimams, kredito unijos šių metų trečiąjį ketvirtį konservatyviau vertino paskolų portfelį ir formavo didesnius atidėjinius galimoms paskolų nuvertėjimo išlaidoms padengti". „<...> Kredito unijos pagal Kredito unijų paskolų vertinimo taisyklių reikalavimus pradėjo konservatyviau vertinti paskolų portfelio kokybę ir formuoti daugiau specialiųjų atidėjinių. Jų suma trečiąjį ketvirtį padidėjo 13,4 % ir sudarė 40,6 mln. Lt. Paskolų portfelyje daugėjo vėluojančių ilgiau nei 60 d. nenuvertėjusių paskolų. Tai rodo, kad skolininkai laiku neatsiskaito su kredito unijomis, o nuostolių dydis dėl laiku negrąžintų paskolų priklauso nuo už šias paskolas įkeisto turto vertės. Siekdamos padengti galimus paskolų vertės sumažėjimo nuostolius, kredito unijos privalo sukaupti pakankamą kapitalą<...>". „Siekdamas, kad kredito unijos veiktų stabiliai, Lietuvos bankas, apibendrinęs viešos diskusijos dėl kredito unijų ateities rezultatus, Lietuvos Respublikos Seimo sudarytai darbo grupei dėl kredito unijų sektoriaus struktūrinės reformos pateikė konkrečias priemones, kurios padėtų užtikrinti tvarią ir efektyvią kredito unijų sektoriaus veiklą ateityje“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-22 Lietuvos bankas pranešė, kad „<...> Įsivedus eurą reikalavimai turės įtakos ir lėšų įskaitymo mokesčiams, tad ir tarptautiniai įskaitymai už pavedimus eurais į Lietuvos bankuose esančias sąskaitas turės pigti iki vietinių įskaitymo mokesčių lygio. Bankai nurodė dažniausiai taikysiantis 0,35 EUR mokestį. Šiuo metu įkainis už lėšų eurais įskaitymą į bankų sąskaitas Lietuvoje iš EEE šalių bankuose svyruoja nuo 5 iki 30 litų". „<...> Nuo Naujųjų metų atsiskaitymams eurais pritaikius Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemą, kurios dalyviai – visi šalyje veikiantys bankai, Lietuvos centrinė kredito unija ir kelios nepriklausomos kredito unijos, išplėstas ir jos funkcionalumas, suteiksiantis vartotojams naujų galimybių. Pirmiausia – tai gerokai dažnesnis mokėjimų atlikimas. Vietoj dabartinių keturių tarpuskaitų per dieną jos vyks kas valandą 9 kartus per dieną<...>" "<...> nuo 2015 m. sausio 1 d. mažmeninių mokėjimų sistema veiks iki 17 val., todėl net ir 16 val. mokėjimo paslaugų teikėjui elektroniniu būdu pateikti pavedimai gali būti įvykdyti tą pačią dieną“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-31 Lietuvos bankas pateikė poziciją dėl klaidingos mokėjimo operacijos atsekimo procedūros, paskelbdamas, kad „Praktikoje pasitaiko atvejų, kai, vykdydamas mokėjimą, mokėtojas nurodo ne tą gavėjo sąskaitos numerį (unikalų identifikatorių), dėl to lėšos pervedamos kitam, nei ketinta jas pervesti, asmeniui ar pan. Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatyme yra įtvirtinta mokėjimo paslaugų teikėjų pareiga tokiais atvejais siekti atsekti mokėjimo operaciją ir padėti atgauti mokėjimo operacijos lėšas. Pastebėjusi, kad, vykdydami šią pareigą, mokėjimo paslaugų teikėjai taiko skirtingą įgyvendinimo praktiką, Lietuvos banko Priežiūros tarnyba patvirtino savo poziciją dėl mokėjimo operacijos atsekimo procedūros, taikytinos tokiais atvejais. Pozicijoje pateikiama nuomonė dėl Mokėjimų įstatyme įtvirtintos pareigos įgyvendinimo tvarkos. Lietuvos banko Priežiūros tarnybos nuomone, mokėjimo paslaugų teikėjams laikantis aiškiai išdėstytos mokėjimo operacijos atsekimo tvarkos, būtų išvengta galimų ginčų su klientais ir sustiprinta klientų interesų apsauga“. Daugiau skaitykite čia.

NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTAS

Departamento veiklos naujienos, priimti sprendimai


2014-12-02 Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas paskelbė, kad „Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2014 m. lapkričio 24 d. neskundžiama nutartimi administracinėje byloje Nr. A261-1230/2014 priėmė sprendimą – pareiškėjo UAB „Alika“ skundą atmesti". „<...> 2013-06-06 Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (toliau – Departamentas) nutarimu skyrė UAB „Alika“ baudą už Tabako kontrolės įstatymo 10 str. 1 d., 14 str. 1 d. ir 14 str. 3 d. 1, 4, 6 p. pažeidimus. UAB „Alika“ priklausančiame alaus bare, (duomenys neskelbtini), neturinčiame teisės prekiauti tabako gaminiais, dirbusios padavėjos barmenės L. Š. rankinėje rado 4 pakelius cigarečių „Fest“, o alaus baro pagalbinėse patalpose rado laikomus tabako gaminius – 10 pakelių cigarečių „Fest 7“, 59 pakelius „Fest“ ir 8 pakelius cigarečių „Premjer“. Minėti tabako gaminiai paženklinti Baltarusijos Respublikos banderolėmis t. y. be Lietuvos Respublikoje nustatyto pavyzdžio specialių ženklų – banderolių. Tabako gaminių ženklinimas neatitiko Tabako kontrolės įstatyme, Įspėjamųjų užrašų apie tabako gaminių kenksmingą poveikį sveikatai, tabako gaminių partijos ir kenksmingų medžiagų kiekio nuorodų pateikimo, ženklinant Lietuvos Respublikoje parduodamus tabako gaminius, taisyklėse nustatytų tabako gaminių ženklinimo reikalavimų ir tabako gaminiams nebuvo pateikti juridinę galią turintys įsigijimo ar gabenimo dokumentai <...>“. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-15 Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas paskelbė, kad paruošė atmintinę apie licencijų verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, jų dublikatų įsigijimo, licencijų patikslinimo tvarką bei licencijuojamos veiklos sąlygas. Daugiau skaitykite čia.

2014-12-30 Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas informavo, kad „2013 m. gegužės 16 d. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (toliau – Departamentas) nutarimu skyrė UAB „EURORŪSYS“ 10 000 Lt baudą už Tabako kontrolės įstatymo 14 straipsnio 3 dalies 1, 4, 6 punktų pažeidimus, nes 2013 m. balandžio 11, 14 ir 25 d bendrovei priklausančioje bare ir užkandinėje, esančiuose Panevėžyje, už kasos aparato, pagalbinėse patalpose, bei alaus šaldymo aparate buvo neteisėtai laikoma: 13 pakelių cigarečių „Premjer“, 1 pakelyje cigarečių „Premjer“ buvo 16 vnt. cigarečių ir 1 pakelis cigarečių „Premjer 7“ su Baltarusijos Respublikos banderolėmis, tačiau jie nebuvo paženklinti Lietuvos Respublikoje nustatyto pavyzdžio specialiais ženklais – banderolėmis, ir kuriems nepateikti juridinę galią turintys įsigijimo arba gabenimo dokumentai". „<...> UAB „EURORŪSYS“ aukščiau minėtą Departamento nutarimą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui, nes manė, kad nėra tinkamas atsakomybės subjektas dėl šių pažeidimų už jo darbuotojų atliktus neteisėtus veikimus. Vilniaus apygardos administracinis teismas 2013 m. gruodžio 3 d. sprendimu pripažino įmonės atsakomybę už padarytą pažeidimą ir skundą atmetė. Minėtą teismo sprendimą UAB „EURORŪSYS“ apskundė Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, nes nesutiko su teismo argumentais dėl ekonominės sankcijos dydžio". "<...> Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas UAB „EURORŪSYS“ apeliacinį skundą 2014 m. gruodžio 8 d. neskundžiama nutartimi administracinėje byloje Nr. A261-1177/2014 atmetė.“ Daugiau skaitykite čia.

VALSTYBINĖ DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJA

Inspekcijos veiklos naujienos, priimti sprendimai


2014-12-23 Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija paskelbė, kad „Europos Sąjungos pagrindinių teisių agentūra (FRA) ir Europos Taryba kartu su Europos Žmogaus Teisių Teismo kanceliarija parengė Europos duomenų apsaugos teisės vadovą. Šio vadovo tikslas – didinti informuotumą ir gerinti žinias apie Europos Sąjungoje ir Europos Tarybos valstybėse narėse galiojančias duomenų apsaugos taisykles. Vadovas skirtas bendrosios specializacijos teisės specialistams, teisėjams, nacionalinėms duomenų apsaugos institucijoms ir kitiems duomenų apsaugos srityje dirbantiems asmenims“. Daugiau skaitykite čia.


VALSTYBINĖ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBA

Tarnybos veiklos naujienos, priimti sprendimai


2014-12-22 Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informavo, kad „<...> vadovaudamasi Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 32 straipsnio 1 dalimi, išplatino pranešimą spaudoje, siūlydama UAB „NET komercija“, IĮ „Leo Baltic“, UAB ,,Vebis“ ir UAB ,,Afiliatus“ per 14 dienų nutraukti vartotojų viešojo intereso pažeidimą, bei nurodė, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba kreipsis į teismą su ieškiniu viešajam interesui ginti, jeigu minėtos bendrovės nenutrauks viešojo intereso pažeidimo. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba iki nurodyto termino negavo bendrovių atsakymo ir šiuo metu rengia ieškinį teismui dėl vartotojų viešojo intereso gynimo“. Taip pat informavo, kad „<...> vartotojai, kurie pageidauja būti įtraukti į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos ieškinį trečiaisiais asmenimis, nepareiškiančiais savarankiškų reikalavimų, turi pateikti prašymą įtraukti į ieškinį trečiuoju asmeniu <...>“. Daugiau skaitykite čia
 

Parengė LAWNET teisininkai

© LAWNET 2025. Įjungtas google analytics, kuris renka duomenis
Visos teisės saugomos
PradžiaApie LAWNETPrivatumo politikaTeisės praktika